اشتراک گذاری

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

در این مطلب از حیـاط خلوت طرز تهیـه یک سبزه زیبا و شیک با گندم داخل تنگ ماهی را آموزش مـی دهیم این سبزه بـه ۱۰ روز زمان نیـاز دارد و بسیـار مناسب به منظور خانـه های آپارتمانی هست .

آموزش کاشت سبزه عید داخل تنگ :

مقداری گندم بسته بـه اندازه تنگ مورد نظرتون بـه مدت یک روز خیس مـی کنید بعد از یک روز گندم ها را داخل یک دستمال نخی مـیریزید و دستمال نخی را داخل آبکش قرار مـی دهید. اموزش سبزه عید در تنگ ماهی روزی یک مرتبه دانـه ها را خیس مـی کنید و با دست دانـه ها را از هم جدا مـی کنید. اموزش سبزه عید در تنگ ماهی اگر این کار را نکنید ریشـه ها درون هم فرو مـی رود و حالت یک تکه پیدا مـی کند. بعد از ۳ الی ۴ روز دانـه ها آماده مـی شود کـه داخل تنگ ریخته شود ( درون این مرحله دانـه ها ریشـه زده و جوانـه مـی زند )

کف یک تنگ را بـه ضخامت ۵ الی ۶ سانت سنگریزه یـا خاک پرلیت ( کـه از گل فروشی ها مـی توانید تهیـه کنید ) بریزید . یک بطری نوشابه یـا آب را از وسط نصف مـی کنیم  و در قسمت وسط تنگ روی سنگریزه ها قرار مـی دهیم . این کار به منظور زیبایی بیشتر کار و قرار گل درون انتها کـه سبزه ها حاضر شد مـی باشد سپس گندم های آماده شده را چند لایـه روی سنگریزه ها و دور بطری پهن کنید( ضخامت بذر گندم هایی کـه روی سنگریزه ها قرار مـی دهید حتما ۳ الی ۴ سانت باشد اگر کمتر باشد سبزه خیلی کم پشت مـی شود و اگر بیشتر باشد سبزه کپک مـیزند) مانند شکل زیر

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

کاشت سبزه داخل تنگ

بذر ها را کمـی آب افشان کرده و یک نایلون کـه دو جای ان را کرده اید روی سطح کار قرار دهید. یک روز نایلون روی کار مـی ماند و بعد بر مـی داریم .

نکته: این سبزه چون داخل تنگ هست احتیـاج بـه آبیـاری زیـادی ندارد ،دقت کنید جای این سبزه حتما خنک باشد درون غیر این صورت کپک مـی زند.

آبیـاری سبزه داخل تنگ ماهی

۳ که تا ۴ روز اول سبزه را با آب افشان آب مـی دهیم بعد از ۳ یـا ۴ روز ریشـه ها داخل هم فرو مـی رود و ثابت مـی شود . بعد از آن ۲ الی ۳ روز یک مرتبه آب کافی بـه سبزه مـی دهیم و آب اضافه را با کج تنگ از آن خارج مـی کنیم .

در آخر کار و زمانی کـه سبزه شما حاضر شد درون قسمت مـیانی و بطری کـه در وسط کار قرار داده بودید گل طبیعی مورد علاقه خود را قرار دهید مانند شکل زیر

کاشت سبزه داخل تنگ

سبزه داخل تنگ ماهی با گل طبیعی

گردآوری: اموزش سبزه عید در تنگ ماهی حیـاط خلوت

♥ جذاب ترین مطالب امروز را اینجا ببینید، اموزش سبزه عید در تنگ ماهی




[کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی – حیـاط خلوت اموزش سبزه عید در تنگ ماهی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 25 Jul 2018 03:38:00 +0000